Tuesday, June 7

Panggilan Bumi Kenyalang

Agi Idup Agi Ngelaban!!!

gambar cari kat google


Ingat aku konsert Jom Heboh yang kat Petrajaya Kuching Sarawak lepas. Itu je la kata-kata yang pengacara dan penyanyi laung-laungkan. Agak-agaknya tahu tak diorang apa maksud ungkapan tu ye? Mungkin tahu, mungkin tak tahu, mungkin ada juga yang buat-buat tahu. 

Agi Idup Agi Ngelaban adalah pepatah Iban yang membawa maksud "Berjuang Selagi Nafas Masih Ada". Kalau la semua manusia di muka bumi ni menanamkan sifat macam ni dalam hidup memasing. Tak mustahil segala yang diimpikan bakal menjadi kenyataan. Jadinya, mulai hari ni aku akan cuba tanamkan sifat ni dalam diri. Semoga segala yang aku inginkan menjadi kenyataan. Jangan mudah putus asa sekiranya hasil yang diperolehi tak seperti dibayangkan. Jangan mengalah, tapi sebolehnya tingkatkan lagi usaha yang ada. 

Wah, terlebih sudah.. Macam pakar motivasi pula. Jadi la, dari tak de kan??

Berbalik pada tajuk post di atas, Ya.. Bumi Kenyalang dah memanggil-manggil aku untuk berziarah ke sana. Bukan untuk selama-lamanya tapi cukuplah seminggu. Aku ingat lagi kali terakhir aku balik Sarawak masa umur aku 8 tahun = darjah dua. Sekarang umur dah 25 tahun. Maknanya dah 17tahun. Wah lama tu. Hampir dua dekad. 

Buat sesiapa yang tak tahu.. 1 dekad= 10 tahun ye...

Jadinya, selepas ditimbang terbalik semua, aku ngan family serta adik beradik yang lain ambil keputusan nak balik 13.7 2011 ni. Tiket dah beli, itu yang penting. Tahun lepas abang aku ada gak balik sana untuk uruskan soal tanah arwah mak aku kat Sarawak. Sempatlah dia jumpa adik beradik arwah mak. Abang aku cakap ada seorang makcik tu sebiji muka macam arwah mak. Itu la sebabnya aku rasa macam tak sabar nak balik sana. At least terubat la rasa rindu nak tengok muka arwah mak aku.

Doakan aku semoga perjalanan aku pergi dan balik berjalan lancar ye.. 

Ceh.. padahal lambat lagi nak pergi, dah sibuk nak buat post. Mungkin kah atas dasar keterujaan ku yang melampau? Lu pikir lah sendiri.. Opss.. lupa lak nak cakap. Aku tak suka kumpulan Jambu dalam Maharaja Lawak, dan aku sokong Salma menang Mentor.. Hehehe.. Sempat lagi tu..


*Sila abaikan penyalahgunaan tatabahasa aku di atas. Kalau cikgu aku baca ni, confirm gagal BM aku. Citt..

1 comment:

Komen anda dihargai, terima kasih ye.. singgah selalu